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With unrivalled, extensive expertise of Social Marketing and ‘nudge’, LinkUp Lab develops action-research projects through its own research team and top-level scientific partnerships. Our goal is to better understand the drivers of behaviour change in order to build more effective ‘interventions’, whether focused on health, safety or protection of the environment.

 

 

Sandrine Raffin’s published research :

  • Raffin, Sandrine. La Promesse Augmentée. Paris, Kawa, 2017
  • Borys J.-M., Le Bodo Y., Jebb S.A., Seidell J.C., Summerbell C., Raffin S. et al. EPODE approach for childhood obesity prevention: methods, progress and international development. Obesity Review. 2012; 13(4): 299–315.
  • Henley N., Raffin S. & Caemmerer B. The application of marketing principles to a social marketing campaign, Marketing Intelligence & Planning, 2011 ; Vol. 29 No. 7, pp. 697-706.
  • Raffin S. Le marketing social peut-il améliorer l’efficacité des programmes prévention ? Cahiers de nutrition et de diététique (2013) 48, 184—190.
  • N. Henley & S. Raffin, EPODE (‘Ensemble, Prévenons l’Obésité Des Enfants: Together, let’s prevent childhood obesity’) Case Study: Preventing Childhood Obesity, Journal of Marketing Management, 2009.
  • Co-auteur au sein de l’Expertise Collective de l’INRA Comportements alimentaires. Choix des consommateurs et politiques nutritionnelles, Sous la direction de la publication : Philippe Chemineau, Editions Quæ « Matière à débattre et décider », 2012.
  • Gaigi H., Raffin S., Maillot M., Adrover L., Ruffieux B., Darmon N. Expérimentation d’un fléchage nutritionnel dans deux supermarchés à Marseille « Le choix Vita+ » Cahiers de nutrition et de diététique (2015) 50, 16—24.
  • Gamburzew A, Darcel N, Gazan R, Dubois C, Maillot M, Tomé D, Raffin S, Darmon N.In-store marketing of inexpensive foods with good nutritional quality in disadvantaged neighborhoods: increased awareness, understanding, and purchasing, Int J Behav Nutr Phys Act. 2016 Sep 27;13(1):104.